Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kalkoengedrag

  • marijke

    Hallo,

    Misschien een beetje een vreemd verhaal, maar ik hoop dat iemand raad weet.

    Ik heb sinds enige weken, van een vriendin die er niet meer voor kon zorgen, een kalkoen (mannetje) die erg mak is, het is net een hond en volgt mij overal, ik kan hem ook gewoon aanraken, heel leuk.

    Maar omdat we vonden dat hij misschien eenzaam was, hebben we er een vrouwtje bij gekocht.

    Nu loopt de kalkoen de hele dag volledig “opgetooid” rond, maar doet verder niets met het vrouwtje. Alleen tegenover mij is hij erg (!) opdringerig geworden en springt nu vaak tegen mij op, hij slaat z'n vleugels uit en springt tegen m'n benen op. Hij pikt niet. Hij hoeft ook het vrouwtje niet te verdedigen want bij ons hebben ze alle vrijheid, en kunnen gaan waar ze willen.

    Ik vind dit helemaal niet prettig want hij is best groot en ik word nu een beetje bang van hem.

    Herkent iemand misschien dit ( veranderde) gedrag ?

    Blijft de kalkoen voortaan altijd zo doen ?

    Bedankt.

  • wally

    Ja dat blijft hij doen. Dat is gewoon om te laten zien dat hij de baas.

    En als je pech hebt is dat gedurende het broedseizoen nog veel erger.

    Heb je plaats?? Zet er een paar hennen bij en een haan. Dan laten ze jou met rust.

    Succes ermee

    Wally

  • chantal

    Deze kalkoen is in zijn jeugd ingeprent geraakt op mensen. Dus hun hele emotionele en sexuele leven is dan gericht op mensen. Dat raken ze vaak niet meer kwijt hoeveel hennen je er ook bij zet.

  • marijke

    Hallo,

    Bedankt voor de reacties.

    Ik kan er inmiddels al beter mee om gaan en moet de kalkoen soms gewoon een paar trappen geven als m'n been uitsteken alleen niet voldoende is om mezelf te beschermen. Het klinkt ' wreed" , maar het is de enige manier…..en de kalkoen zit er niet mee, hij huppelt vrolijk verder.

    Marijke

  • Chantal

    Het trappen van dieren en speciaal van pluimvee is dierenmishandeling.

    Je kan makkelijk hun botten breken en hun organen beschadigen. Ook al lijken de dieren nog zo indrukwekkend. Je kan je ook niet verbergen achter het feit dat het dier geen pijn laat blijken. Dat doen dieren namelijk zelden omdat ze in het wild door pijn te laten blijken de aandacht trekken van roofdieren.

    Als je niet aangevallen wilt worden moet je nooit je rug naar de dieren keren en voor de zekerheid ze op afstand houden met een bezem, zonder ze te slaan natuurlijk.

    Misschien is het beter voor jou en de kalkoen om het dier weg te doen want je verhouding tot het dier is volledig ontspoord.

  • jan

    chantal hier heb je er noch eentje.

    http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1671

    grt jan

  • ester

    hallo

    ik heb ook 3 kalkoenen 2 meisjes en 1 mannetje

    mijn kalkoen heeft dat ook een tijdje gedaan maar nu is het over hij sprong ook tegen mij maar hij pikte ook .

    hij is gewoon jaloers op het meisje hij verdedigt haar zonder dat je er iets aan doet .

    groetjes ester

  • jasper

    weet iemand soms wanneer een kalkoenhen begint te leggen? in welke maand ?

    k'heb een haan zitten van amerikaans brons die 22 kg weegt en mijn hen weegt maar 5 kg :s is nogal zwaar zeker voor mijn hen.

  • wally

    Die begint komende maand te leggen. Pas wel op met treden dat de haan de hen niet platmaakt.

    Loopt die haan nog makkelijk?? het is wel een joekel!

    Wally

  • wendy

    Aangezien ze niet met die kalkoen hoeft te trouwen zal een verstoorde verhouding vast geen ramp zijn. denk je niet…. Laten we aub reeel blijven.

    Komt het vaker voor dat ze aanvallen (bv kinderen) of blijft het meestal bij imponeren. Bij onze kippen is het geen probleem, maar een kalkoen is wel een stuk groter, dus meer risico als ze wel aanvallen.

    wendy

    Chantal schreef:

    >

    > Het trappen van dieren en speciaal van pluimvee is

    > dierenmishandeling.

    > Je kan makkelijk hun botten breken en hun organen

    > beschadigen. Ook al lijken de dieren nog zo indrukwekkend. Je

    > kan je ook niet verbergen achter het feit dat het dier geen

    > pijn laat blijken. Dat doen dieren namelijk zelden omdat ze

    > in het wild door pijn te laten blijken de aandacht trekken

    > van roofdieren.

    > Als je niet aangevallen wilt worden moet je nooit je rug naar

    > de dieren keren en voor de zekerheid ze op afstand houden met

    > een bezem, zonder ze te slaan natuurlijk.

    > Misschien is het beter voor jou en de kalkoen om het dier weg

    > te doen want je verhouding tot het dier is volledig ontspoord.