Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kalkoengedrag

  • Louisa

    Geheel mee eens. De mijne herken ik aan zijn ‘blik’ hoe zn bui is.

    Is ie erg agressief dan loop ik met de bezem of plastic hark snel voorbij.

    Hij begint daar (meestal) niet aan en loopt dan wel om me heen om tussen mij en de bezem te komen haha maar ermee lopen is meestal meer dan genoeg.

    Een kalkoen overziet niet alles heel goed en daar moet je gewoon gebruik van maken zonder hem te pijndigen uiteraard.

    Groet, Louisa

  • Dorien

    Hallo, wij hadden ook een kalkoenenmannetje en die deed precies hetzelfde, eerst was er niets aal de hand. We hadden eieren in de broedkast gedaan en er waren een heleboel uitgekomen. Toen hebben we een paar vrouwtjes naar mijn oom gedaan omdat het er anders wel heel veel werden. En even later begon hij ook zo opdringerig te doen. mijn vader had een rode overal aan en ik een donkerrose broek en toen viel hij aan, eerst dachten we dat het kwam door het rood maar dat bleek niet zo te zijn. Later begon hij ook op je te springen en kon alleen mijn moeder nog gewoon in het hok komen!!! Te zot.. Later kon mijn moeder ook niet meer normaal in het hok komen en konden we de andere kalkoenen en de kippen (die zitten samen in 1 hok) niet meer normaal voeren.. Toen hebben we die kalkoen weggedaan en nu is alles weer normaal.

    Maar nu hebben we alleen nog maar een vrouwtje en die is alleen omdat de anderen gepakt zijn door roofdieren. En die gaat steeds op de grond zitten.. Heel raar en ik was aan het kijken waar dat voor was en toen kwam ik dit tegen en heb ik er even op gereageert.

    Groetjes Dorien