Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kalkoen eieren!

  • Arjan

    Ik weet echt niks van kalkoenen dus heb waarschijnlijk een domme vraag maar hoeveel eieren legt een kalkoen ongeveer per jaar?

  • Manja

    Ze leggen zo'n 10 eieren per nest. Als je de eieren weg blijft halen weet ik niet hoeveel ze per jaar leggen. Ze zijn in ieder geval niet zo productief als kippen.

    Kalkoenen hebben het wel in hun kop zitten dat ze 1 nest per jaar groot moeten brengen. Als alle eieren niet uitkomen of de hen verliest binnen korte tijd al haar kuikens dan begint ze weer opnieuw. Vaak is dat niet goed voor de hen. Bij mij is er 1 hen dood gegaan op haar 2de nest nadat ze al haar kuikens van het eerste nest verloren had.

    grt Manja

  • Johan Kooiker

    Hallo Arjan,

    Mijn kalkoenen leggen ongeveer 70 eieren .

    Maar 100 kan,maar als ze speciaal binnen zitten ,zegt men dat ze 150 gehaald hebben.

    Mail gerust voor meer vragen

  • De Backer André

    Geachte,

    Hoeveel kalkoeneieren mag je onder de kalkoenhen leggen voor te broeden?

    Grrag nieuws.

    André

  • Manja

    Ik heb een ‘eigen’ nest van 11 eieren liggen. Dus in ieder geval 11.

    grt Manja

  • Leo Zwijsen

    Geachte,

    Voor een nieuw project dat ik opgang wil brengen in Burkina Faso zou ik wat kennis willen opdoen voor het aankopen van eieren, het uitbroeien, en de voeding voor consumptie kalkoenen. De eieren van verschillende koppels kalkoenen van het zelfde ras worden overgebracht naar Burkina Faso om aldaar uitgebroed te worden op een nog op te richten farm.

    Het doel is belangloos en zonder NGO inmenging.

    Wie kan en wil mij bijstaan of helpen ?

    Hierbij mijn dank.

    l.zwijsen@telenet.be

  • Hidde

    Kalkoen-eieren overbrengen naar Burkina faso om daar uit te broeden op een nog op te richten farm???????????????????

    Vraag nu eerst eens aan je moeder of je een paar kipjes en een haan mag houden en probeer daar van te leren. Een paar boekjes kopen over het een en andere en op google zoeken kan je nog verder helpen.

    Succes knul.

  • deborah Haentjens

    Hallo iedereen,

    Even een vraag, vanaf welke leeftijd leggen kalkoenen eieren??

    alvast bedankt

  • Arno

    Hallo,

    ik heb een vraag :)

    heeft een kalkoen een vijver nodig ?

    Want ik wil een kalkoenen kopen.

    MVG

    Arno

  • akke

    Nee, kalkoenen hebben geen vijver nodig maar welke elke dag schoon en voldoende drinkwater. Verder hebben ze siervogelgraan nodig en een eiwitrijke voedselkorrel en af en toe wat zacht kattenvoer en zeker ook voldoende vers groenvoer. Het nachthok moet voldoende groot zijn voor alle kalkoenen en voorzien zijn van een stevige zitstok. De buitenuitloop moet voorzien zijn van een hek van 1 meter 80 hoog. Afhankelijk van het ras kunnen kalkoenen flink wat herrie maken en hebben soms ook wel een slecht humeur.

    Het zijn dus dure kostgangers en bepaald niet eenvoudig te houden. Zou je niet liever met wat kippen beginnen om te wennnen aan het houden van grote vogels.