Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kalkoen slachten

  • wim van den boom

    waar kan ik mijn kalkoenen 16 stuks, ongeveer 15kg laten slachten?

  • Jan J.

    Dat had je eerder moeten bedenken.

    Zelfslachten is niet zo moeilijk.

    Je pakt de kalkoen stevig beet en laat je vrouw met een ronde knuppel het dier knock out slaan op de achterkant van de kop.

    De neemt je vrouw de kalkoen over en houdt hem ondersteboven boven een emmer. Dan snij jij met een scherp mes de beide halsslagaderen door en laat hem leegbloeden.

    Dan verwarm je water in een open ketel b.v. een weckketel of een metalen teil tot 60 graden celsius. Vervolgens houd je de kalkoen daar ongeveer 1 tot 11/2 minuut in. Dat maakt het plukken makkelijker. Grote veren kan je beter met de nijtang eruit trekken. Sommige mensen villen de kalkoen met huid en veren ineens. De huid is heel bepalend voor de smaak van het dier dus ik pluk ze altijd

    Vervolgens als het dier kaal is leg je hem op het aanrecht en snij de achterkant open via de anus. De snee moet zo groot zijn dat je je hele hand er in kan om de ingewanden er uit te halen. De lever er wat zachter uithalen zodat die heel blijft en de galblaas niet springt die er vervolgens afsnijden etc etc

    Ik zou er niet meer dan 4 per dag slachten want het vergt nogal wat tijd. Een paar flesjes bier of een fles wijn voor je zelf helpt ook goed.

  • t. zwama

    beste wim,

    ik weet niet waar u woont maar ik zou ze eventueel voor u kunnen slachten.

    wij zitten in froombosch ( ten oosten van groningen )

    natuurlijk is het tegen een vergoeding maar dan krijgt u ze wel panklaar terug.

    mvg,

    t. zwama

  • t.zwama

    mijn email is : t.zwama@live.nl

    mvg,

    t. zwama

  • Bill

    Geachte,

    ik ben slager en ik heb vaker kalkoenen geslacht.

    ik wil de kalkoenen wel slachten maar dat zou dan bij u thuis moeten.

    en graag wil ik dan zelf ook een kalkoen hebben.

    met vriendelijke groet,

    Bill

    tel; 0615020844