Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rusteloze hen

  • Elsbeth

    Hallo allemaal,

    ik ben nieuw op dit forum. We hebben hier, onder andere, een kalkoenhen, en om haar gaat het. Ze heet Charlotte en loopt samen met vijf kippen en twee haantjes op de wei en soms in de tuin. Het gaat buitengewoon goed met de kippen samen, Charlotte eet, zont en slaapt met ze in het nachthok. Alleen is ze sinds een dag of vier erg rusteloos en roept. Ik denk dat het misschien iets te maken heeft met de tijd van het jaar, de onrust die zoveel dieren nu hebben. Het roepen duurt niet de hele dag, is voornamelijk 's morgens en verder is ze in orde, eet goed, pikt in het gras en houdt zich met de kippen bezig. Maar helemaal tevreden lijkt ze niet, het lijkt of ze iets zoekt. Zou ze toch een andere kalkoen missen? Ik wil er best nog een hen bij zoeken als dat de oplossing is, maar ik wil geen haan, en liever ook geen twee roepende hennen, want ik heb fijne buren maar je kunt natuurlijk wel te ver gaan …..

    Herkent iemand dit?

    Groetjes,

    Elsbeth.

  • Manja

    Ik heb hier een groepje van 5 hennen en 1 haan. Alle 5 de hennen vertonen het onrustige en roep gedrag. Het is de tijd van het jaar.

    grt Manja

  • Elsbeth

    Hoi, dankjewel voor je antwoord. Ik hoef dus geen tweede kalkoen te gaan zoeken . Heb je een idee hoe lang ze zo rusteloos en rumoerig blijft? Dan kan ik dat aan eventuele klagers melden ……

  • Manja

    Dat verschilt per hen. Bij ons is het inmiddels al weer wat rustiger. Ze hebben alle een geschikte plek gevonden voor hun eieren en zijn nu weer wat stiller. Misschien als je voor haar een nestplek bouwt dat ze sneller stil is. Het hoeft niet bijzonder te zijn. Een oude autoband met een lading stro erin is al heel mooi.

    grt Manja