Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoeveel geluid maakt een kalkoen eigenlijk ?

  • natasja

    Hallo Allemaal ,

    Wij hebben 2 kipjes en 1 ervan broed bij ons ieder jaar eieren uit , de eerste jaren kippeneieren maar toen we er achter kwamen hoe ontzettend moeilijk de hanatjes te plaatsen zijin zijn we daarna over gegaan op muskuseendeneieren , echter dit jaar heeft ze een kalkoenenei gekregen en het kleintje is vanmorgen uitgekomen.

    Zolang er geen problemen zijn zal de kalkoen hier gewoon blijven in de kippenren ( 20 bij 2 meter ) maar wat ik me afvraag is hoe het zit met de geluiden die ze maken ? Wij wonen namelijk gewoon in een straatje met buren vlak op onze neus , kan ik hier problemen mee verwachten qua geluidsoverlast of valt dat met kalkoenen reuze mee ?

    Groetjes natasja

  • Moeki

    Een kalkoen haan maakt veel geluid, non stop zou je kunnen zeggen. Al moet ik zeggen dat het een aangenaam geluid is. het klinkt als “ Koelekoelekoelekoele ”. Hij maakt dat geluid als reactie op een ander hard geluid.

    Een hen maakt hele zachte fluitende en piepende geluiden ( iets als “ tuutoedoe tuutoedoe” of Piep pooeeerrrr Piep poooeerr) , daar moet je geen overlast mee krijgen.

    hahaha ik moet lachen om mijn eigen fonetische uitdrukking van geluiden … maar ik hoop dat je ermee geholpen bent .

    Charlene