Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kalkoen, leeftijd

  • Marjolein

    Kennissen gingen verhuizen en konden de tamme kalkoen niet meenemen. Die loopt nu in onze grote tuin en heeft een water en winddicht slaaphuis. Ze is 7 jaar. Ze zoekt contact met de kippen maar dat lukt niet erg, ik vind haar eenzaam en wil wel een vriendje aanschaffen. Hoe oud kunnen kalkoenen worden, en kunnen ze op deze leeftijd nog wennen aan een vreemd dier??

    Ik denk aan zo'n boeren-erf-eend want twee kalkoenen worden me wat veel, die krabben de hele tuin open. Die eend wil ik dan 's nachts bij haar in het slaaphuis zetten. Is dat een goed plan??

  • Els

    Mijn kalkoen is nu kwiek en wel al 15 jaar oud en gedraagt zich als een jong kalkoen. Hij loopt gewoon tussen de grote kippen buiten, daar gaat dat goed, maar binnen tijdens de afschermplicht is hij agressiever hoewel hij binnen een grote ruimte heeft, maar buiten gaat het goed.Maar je blijft met de afschermplicht zitten, daar moet je ook rekening mee houden, heb je wel plek enzo.Ze kunnen wel 20 worden en zijn machtig leuke domme dieren, die van mij is vaak tegen mensen agressief, lache! hihi

  • Frans

    Hoe je het ook bekijkt, het lijkt leuk zo'n kalkoen in de tuin, maar in de oven heb je er toch het meeste aan, ik moet er niet aan denken 20 jaar zo'n beest voeren en dan nog agressief ook.

  • Louisa

    Ik zou er ook niet aan moeten denken om jou 20 jaar te moeten voeren.

    Een kalkoen 20 jaar voeren en om je heen hebben is leuker zo te lezen.

    Ieder zn interesse he.

    Groet, Louisa

    Frans schreef:

    >

    > Hoe je het ook bekijkt, het lijkt leuk zo'n kalkoen in de

    > tuin, maar in de oven heb je er toch het meeste aan, ik moet

    > er niet aan denken 20 jaar zo'n beest voeren en dan nog

    > agressief ook.

  • Rinus

    Mijn kalkoenen (een paartje) zijn al ruim 20 jaar oud,

    ze kunnen alleen niet samen met pauwen of met de haan van de kippen

    terwijl ze toch op een zeer groot stuk land lopen met een nachtplaats in de schuur,

    het gaat wel een tijdje goed maar als de broedtijd daar is dan is die kalkoenhen een furie X(

    zo heeft ze bij mij eens een haan (die bij de kippen liep) bijna dood gemaakt in de broedtijd,

    de rest van het jaar vond ze het wel goed.

    Groeten Rinus. B)