Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ruimte kalkoenen

  • RoelD.

    Hallo,

    hoeveel ruimte heeft een stelletje kalkoenen minimaal nodig, voldoet een hok van 2x2 met dagelijks een half uur een vrije uitloop?

    hoe hebben jullie je dieren gehuisvest, en hoe bevalt dit?

    Ik heb een kalkoenhen bij mijn kippen in het hok, dit ging altijd goed, alleen sinds er een nieuwe haan bij de kippen zit wordt de kalkoen vaak achterna gezeten. Ik zou daarom het liefst een apart hok maken, en een soortgenoot erbij plaatsen.

    Alvast bedankt!

  • OS

    Een hok van 2 bij 2 is echt te klein. Kalkoenen hebben minstens 25 vierkante meter nodig om te overleven.

  • RoelD.

    kun je een beetje de huisvesting van jouw dieren beschrijven?

  • jan

    Je kunt 1,5 tot 2 kalkoenen houden per m²

    Ik heb voor mijn 15 kalkoenen gewoon een kippen hok en dan niet meer als 2 per m² met 500m² uitloop waar ze overdag vrij kunnen lopen.

    grt jan

  • wally

    He Jan ook hier!

    Kalkoenen moeten echt veel ruimte hebben, anders ben je ze aan het mesten en dat kan eigenlijk niet de bedoeling zijn van een liefhebber dacht ik?

    Wally

  • chantal

    Het ligt er aan wat voor kalkoennen je hebt. Rode Ardenners zijn tamelijk klein maar als je een Amerikaanse blauwe hebt die nemen veel meer ruimte in.

  • wally

    nee he ook hier weer joris en de rest van de commune!!

    Wally

  • Loes.Ploeg

    Wij hebben sinds 5 weken nu 2 hennen en een haan, ze lopen bij ons gewoon los

    en naast ons is een bos waar een van de hennen nu zit te broeden mijn vraag is

    broeden kalkoenen net zo lang als kippen?

    En ze slapen snachts gewoon buiten op het hek, of is het beter om een nachtverblijf voor ze te maken?

    Wie kan mijn vragen beantwoorden

    bij voorbaat dank

    Loes

  • Johan

    Ruimte kalkoenen

    Momenteel heb ik 1 kalkoenhaan en 2 hennen .

    Daarnaast 3 welsumer hennen met haan. ( in zomer zo maar 25 jonge kalkoenen en wat jonge kippen)

    Hebben hok 15 m2 . met dit stokken . Gaan nog op balken van 3 mtr hoog zitten

    Buiten loop 200 mtr2 ,welke ze glad houden. ivm evt ziekte zou deze zo groot moeten zijn,,zodanig,dat de uitloop groen blijft.

    Deze info ontvangen bij de vele reacties/vragen die ik kreeg na publicatie in landleven.