Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verschil kalkoenen kippen bij broeden

  • Moniquedus

    Hallo en vooral prettige paas!

    Mijn jonge kalkoenhen van 1 jaar broedt nu op 5 eieren. Ze heeft een nest gemaakt onder coniferen. In hoeverre verschilt een kalkoen met een kip? Kippen heb ik al jarenlang en die verplaats ik bijvoorbeeld vlak voordat de eieren uitkomen naar een wat veiligere plek (afgesloten hok met ren) zodat ongedierte er niet bij kan komen. Kan dat met een kalkoenhen ook? Of gaat ze dan van de eieren af?

    En vraag 2: ik hoorde van een kalkoenenhouder dat hij zowel kuikens als ouderkalkoenen altijd kalkoenenkorrel voor kuikens geeft omdat daar medicijnen inzit die goed zou zijn voor kalkoenkuikens. Ook geeft hij dat aan ganzen en kippen e.d. Kan dit kwaad om dit ook aan volwassen kalkoenen te geven? Of is dan de samenstelling niet zo goed. Persoonlijk geef ik de kip en haar kuikens kuikenvoer omdat de kip toch iets verzwakt is door het broeden. Mag dit met met kalkoenenvoer ook?

    Groetjes,

    Monique

  • lau

    ik zou plus minus 14 dagen voor de slacht overstappen op uitsluitend graanvoer. je kunt dit al eerder mengen bij het voer. dan zijn de kalkoenen er al aan gewend, in kalkoenvoer voor kuikens zitten teveel medicijnen.