Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kalkoenen en kippen samen voederen

  • Jan

    Hey hey,

    Ik ben de trotse eigenaar van 6 Ronquieres kalkoenen van 12 weken oud. Momenteel zijn ze in een afzonderlijke weide met hok gehuisvest.

    Nu zou ik graag binnen een paar weken deze kalkoenen laten scharrelen in de grote weide tussen de schapen en kippen. Nu zit ik met een praktisch probleem: het voederen van de kippen en de kalkoenen. De dieren zullen niet uit zichzelf het gepaste voeder tot zich nemen. Hoe los ik dit op? Geef ik kippenvoer aan de kippen en kalkoenen, geef ik kalkoenenvoer aan de kippen en kalkoenen of bestaat er een mengsel dat voor zowel kip als kalkoen bestemd is?

    Alvast bedankt voor uw reactie.

    Mvg

    Jan Vandendriessche

  • Jack

    Hallo Jan,

    Wij hebben het als volgt opgelost.

    Wij gingen met een voederbak kalkoenenvoer naar de wei en hebben daar de kleine kalkoentjes verzameld bij het eten.De kalkoenen eten laten pikken tot ze genoeg hebben en de kippen op afstand houden. Als je dit zo´n keer of 3 gedaan hebt komen ze daarna vanzelf naar je toe als je met je voeder de wei in komt.

    Wij geven ze zo 3 keer per dag hun voer en de rest scharrelen ze rond.

    Mvg,

    Jack