Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Jonge kalkoentjes

  • Yves

    Hi,

    sinds 2 weken heb ik 5 kalkoenkuikens die flink opgroeien en heerlijk in de wei naar vliegjes en ander voer scharrelen. Nu beginnen de veren toch wel heel snel te groeien.. vraag is dus: wanneer moet ik ze kortwieken? want binnenkort fladderen ze zo weg.

    Vraag 2; ik had een mannetje en twee vrouwtjes, waarvan 1 dus gebroed heeft en nu 5 kuikens heeft. Toen de kuikens net uit waren heb ik hun deel van de ren afgespannen om ze niet in de vijver te laten verdrinken. Sinds enkele dagen lopen ze wel vrij door de ren, maar eergisteren gingen de twee vrouwtjes opeens erg heftig vechten, met de nekken en snavels in elkaar.. tot de ene zelfs bloedde in de bek. Ik heb ze maar uit elkaar gehaald en de ene hen in het weiland buiten de ren gezet. Zij ligt nu de hele tijd alleen maar onder de haag en doet niets meer en loopt ook niet rond. Maar ze ligt niet op eieren. Wat moet ik doen? Ze toch weer bij elkaar zetten? maar dan wordt het vast weer vechten en ze pikt ook naar de kleintjes..

    Graag advies. Alvast bedankt.

  • Louisa

    Zielig voor die ene alleen in de wei.

    Ze voelt zich wellicht zeer eenzaam denk ik.

    Groet, Louisa