Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

slachtrijp

  • Toine en Hanna

    wanneer zijn kalkoenen slachtrijp, is er een verschil wb de slacht voor een hen of een haan

    bvd

  • jan

    Heb mijn roquire kalkoenen geslacht met 6 mnd of ze dan slachtrijp zijn weet ik niet.Verschil tussen hen of haan heb ik alleen maar gezien in gewicht meer niet. Het zijn geen varkens of rundvee!!!!!!!!!!!!!!!!

    grt jan

  • wally

    Het ligt eraan hoe zwaar je de kalkoenen wilt hebben en welk soort je hebt.

    Als je ze wil plukken dan zou ik wachten totdat er geen stoppels meer zijn, dat plukt makkelijker.

    heb je heel erge honger ja dan slacht je naar behoefte.

    Kleine kalkoenen smaken wel iets minder vind ik als grote.vanaf 5 kilo en zwaarder.

    succes met slachten!

    Wally

  • Hans

    Jullie zouden je ogen uit je kop moeten schamen !

    Die arme dieren!

    Net zoals jullie en je eventuele kinderen hebben ook kalkoenen recht op leven.

    Schandalig dat jullie die arme, lieve dieren willen vermoorden!

    Ik ben woest !!!!

  • jack

    hoe zo zou iemand zich moeten schamen ….als hij een dier wilt slachten

    als dit op een normale diervriendelijke manier gebeurt ……

    zat mensen die hun konijnen kippen kalkoenen of ja zelf schapen of koeienn laten slachten om het vlees /////

  • marnavik

    Dan ben jij waarschijnlijk dag en nacht woest

    Of denk je soms dat kistkalveren, legbatterij kippen etc etc een fijn leven hebben gehad en pas opgegeten worden als ze na jaren scharrelen geheel uit zichzelf doodgaan??!!

    Deze eigenfok slacht kalkoenen hebben over het algemeen een goed ( en vrij lang) leven gehad, iets wat je van jouw lapje bij de supermarkt niet kunt zeggen.

  • Louis

    Hallo allemaal,

    Als je een dier een goed leven geeft is er niets mis mee als je hem slacht.

    Het gaat erom of je het met beleid en respect doet.

    Snel en op een humane manier.

    Dan is het heel wat anders dan in de bio industrie afgelade vol in vrachtauto's eerst op transport en dan nogeens eerst misschien honderde voor je zien leiden.

    Nee dan liever zelf doen, maar wel op een goede manier.

    Hier vind je meer informatie over het zelf slachten van je kalkoen.