Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leeftijd

  • marienne

    Onze 2 kalkoenen Gijs en Guusje zijn dit weekend “er samen tussen-uit geknepen”. Het vrouwtje was niet goed meer door de rui gekomen en dusdanig verzwakt dat ze het niet ging redden, ze zakte langzaam weg in een soort coma en BINNEN 6 UUR ging haar mannetje Gijs haar achterna en lagen ze naast elkaar dood in de paardenstal, allebei 7 jaar oud geworden, destijds gered van de slacht als kuiken. Nu moet ik wel zeggen dat ze de laatste maanden niet meer de oude waren en het mannetje Gijs niet meer naar buiten wilde en het vrouwtje op een gegeven moment niet meer wilde eten ,lopen ging ook bijna niet meer.

    Liepen zomer en winter buiten met de kippen en hadden meer dan 8000 M2 grond tot hun beschikking en daar hebben ze dan ook volop gebruik van maakt.

    Volgende voorjaar willen we weer een koppeltje kalkoenen en nu vraag ik me af wat je ze exra kunt voeren in de winter en tijdens de rui. Heb zondagavond wel een kaarsje voor ze aangestoken.Jammer hoor , Het blijft in onze ogen heel apart dat Gijs BINNEN 6 uur ook dood was, naast zijn Guusje, terwijl hij s'morgens volgens mij nog had gegeten. Dit wilde ik nog even kwijt. Nog een prettige avond.

  • Els

    aaaah wat zielig! 7 jaar is zo jong! de mijne is nu 15 en kan nog wel 5 jaar mee, ik hoop meer! Ik geef korrels voor sierhoenders aangepast aan de seizoenen, dus in de winter is dat ander voer dan in de zomer.In de winter hebben dieren andere voedingstoffen nodig dan in de zomer. Wat zielig voor je en voor je kalkoentjes! Gelukkig zijn er nog mensen als jij die van hun kalkoenen houden!